Hatiku Dan Hatimu Menjadi Satu Rasa...PannnnassssThank You Visit Me...Plz..come again..
Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Tuesday, December 20, 2011

Promosi Blog Dengan Facebook

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...Kali ini aku nak kongsi bagaimana facebook ini berperanan untuk menaikkan trafik diblog atau lebih senang utk mengajak kawan-kawan join blog kita.


Tentu pernah melihat imej ini kan.Tambah kawan di facebook salah satu cara kita boleh menambahkan trafik di blog kita.Langkah untuk menyertai rakan facebook nie camnie le...nie copy je..just nak sharing.


TAMBAH RAKAN ANDA DISINI SUPAYA MENCAPAI 5000 DALAM MASA YANG SINGKAT

Anda sukar mendapatkan rakan yang akan menerima jemputan anda menjadi rakan facebook? Dibawah ini terdapat SENARAI RAKAN yang sangat ingin menerima ANDA sebagai rakan facebook, hanya klik satu persatu dan add/tambah mereka menjadi rakan anda dengan klik di “Add as friend” atau “Tambah menjadi rakan” dan mereka pasti menerima anda sebagai rakan, anda tidak akan menghadapai masalah “Pending Approval” lagi.

Ramai diantara kita bila “add as friends” tetapi tak semua menerima pelawaan tersebut, ada yang tanya “Saya kenal awak ke?” atau “Sapa ni?” atau “Bila kenal?”, jadi pelawaan kita menjadi sahabat tak diterima. Tetapi dibawah ini senarai yang saya beri adalah orang yang amat ingin berkawan dgn sahabat lain di facebook, jadi “Add as friends” dengan mereka. Pasti mereka jadi rakan anda.

Mana kala untuk meletakkan nama anda kedalam SENARAI RAKAN, supaya setiap hari ada sahaja orang yang ingin berkawan dengan anda, maka ada beberapa perkara yang perlu anda lakukan.
(Peringatan PENTING: Gunakan Mozilla Firefox lebih cepat untuk invite dari IE)

Pertama:
********
Join group ini terlebih dahulu jika anda masih belum join lagi. Klik di “Join this group”

Kedua
******
Pilih diantara 25-30 link dibawah SENARAI RAKAN yang masih belum menjadi rakan anda, klik di link tersebut dan "add as friend" dengan mereka

Keitga:
******
Highlight perkataan dibawah ini dan copy:
javascript:elms=document.getElementById('friends').getElementsByTagName('li');for(var fid in elms){if(typeof elms[fid] === 'object'){fs.click(elms[fid]);}}

Keempat:
******
Jemput kesemua rakan anda untuk menyertai group ini dengan cara
Klik di “Invite People to join” –“Jemput rakan menyertai” jangan pick rakan atau klik dulu, lihat langkah seterusnya

Kelima:
********
Padamkan semua url yang berada diatas sekali diruangan address dan paste kan apa yang anda copy tadi dan press “Enter”. Anda akan dapati kesemua rakan anda akan ber “tick” untuk dijemput menyertai group ini. Jika anda perlu untuk kepage rakan anda seterusnya, jika page rakan anda seterusnya, kemudian klik di kotak url diatas sekali dan press “Enter”. Anda akan dapati setiap kali anda press “Enter” secara automatik rakan anda akan di tick Selepas itu anda akan lihat orang berebut-rebut menjadi r
kan. Jadi anda tidak perlu lagi untuk klik satu persatu rakan anda untuk dijemput menyertai group ini.


Keenam:
******
Hartan jemputan ini dengan menyertakan message/pesanan di dalam “Add a Personal Message”:

“Cepat jadikan facebook anda mempunyai 5000 rakan, join group ini”
ini sahaja nak kongsi hari ini, ko orang boleh search utk dapat info seterusnya. terima kasih kerana sudi visit me.

No comments: