Hatiku Dan Hatimu Menjadi Satu Rasa...PannnnassssThank You Visit Me...Plz..come again..
Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Sunday, December 18, 2011

Cara Promosi Yang Menarik Ramai Pengunjung

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Marketing - Menarik Ramai Pengunjung Ke Blog Kita


Saya hanya ingin berkongsi maklumat apa yang saya baca dari kawan blogger yang saya kenali dulu dan kebanykkan info yang beliau beri cukup untuk mengenal bagaimana menggunakan ruang internet sewajarnya, cuma kita perlu banyak menuntut ilmu utk lebih mahir dan boleh meluaskan pengetahuan kita dalam mencapai impian kita disini.


Ilmu MARKETING dalam dunia internet atau tidak adalah sama pentingnya buat seseorang giat aktif menjalankan perniagaannya. 


Sekiranya kita aktif dalam internet dengan membuat blog atau website sudah tentu kita perlu mempromosikan blog/website kita tadi kepada kawan2 atau sesiapa sahaja. Jadi kita perlu tahu cara-cara marketing yang terbaik supaya kawan tadi datang ke blog kita.


Tanpa marketing walaupun blog/website kita hebat, canggih dan cantik, kalau tiada pelawat usaha kita itu adalah sia-sia.





Ilmu membuat blog/website seumpana kita membuka sebuah kedai, kita boleh mencantikkan kedai, lengkapkan kedai dengan peralatan yang mahal & canggih, letakkan pekerja yang ramai dan pasangkan signboard yang besar tapi kalau tiada yang datang ke kedai kita lagi sudah tentu kita akan rugi. 


Maka oleh itu ilmu MARKETING adalah satu ilmu untuk menarik orang ke kedai atau blog/website kita tadi. Supaya orang boleh datang berbondong-bondong ke kedai atau blog/website kita, pelajarilah ilmu MARKETING dari mereka yang bijakpandai marketing dengan tekun.


Adalah lebih baik kita mendaftarkan blog/website kita di kedua-dua searh engine pencarian terbesar iaitu GOOGLE dan YAHOO. Supaya blog/webesite kita tadi boleh dijumpai oleh mereka2 yang dengan tidak sengaja menekan butang search di kedua-dua engine pencarian tersebut.


Sekiranya belum mendaftar diri di ruang search engine pencarian tersebut, kawan2 boleh le klik  pada link2 seperti disini. 




 Google Klik disini









        Yahoo!Klik disini


Lain-lain Search Engine PencarianKlik disini



Ini sahaja dapat aku kongsi buat kawan2 blog semua. Saya akan kongsi lagi utk info2 yang agak bernas di masa akan datang.

No comments: