Hatiku Dan Hatimu Menjadi Satu Rasa...PannnnassssThank You Visit Me...Plz..come again..
Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Thursday, June 7, 2012

Kenang Aku Dengan Rantai Emasku...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...Hehehehe...
Topic aku agak berkarat bagi yg dah biasa dengan nama EMAS..tapi bagi aku inilah satu-satunya ruangan yg aku cbuk search cnie cner....bukannya aku nak menyibuk tapi aku rasa pelik...kenapa aku boleh terlepas pandang ..ambenda bernama EMAS yg memang aku pakai arie-arie nie.....rupa amat bermakna utk ku melipat gandakan peti simpananku dibank-bank di malaysia atau yang seangkatan dgnnya..heheheh...


Emas..oohhh...Emas....itulah mimpi aku siang dan malam kini..entah kenapalah aku ingin sangat menyingkap tentang hebatnya emas yg aku sendiri tak pernah amik tau selama ini...aku rasa bermula emas aku ketahui mengalami kejatuhan harga pada 30 mei 2012 aku hampir setiap arie mencari info-info yang menarik dari blog ke blog mereka-mereka yang mencebur diri dalam PELABURAN EMAS....dari satu bank ke satu bank aku search dan wat kajiselidik.....aku mula rasa perlu amik tau..sebab aku mula rasa benda bernama EMAS ini adalah amat penting utk aku.....


Kalo aku renung balik zaman aku mula beli emas harga 1 gram ke 5 gram dulu.....aku hampir tak percaya.....zaman kegilaan aku membeli emas (cincin emas) yg beratnya 1gm ke 5 gm tak sampai rm100/- nie..memang aku rajin gak mengumpul emas2 murah waktu 2....yelah harga sekitar rm20 ke rm25/gm satu cincin aku leh beli rm45 ke rm55/- ikut berat...biasa le aku beli bukan tuk simpan..aku beli tuk hadiah kat kakak atau anak saudara aku le waktu...mmg die org pun cakap aku kedekut..sebb beli emas ringgan gila..hahahaha...aku xkisah bagi aku apa aku bagi adalah emas...emas tahan lasak...tapi aku tak pernah lak fikir emas boleh gandakan duit aku waktu tu...kalo aku tau...hahahah...dah lama aku pulun kat kedai emas tu banyak....


Entah macam mana aku boleh kata aku nie kita berfikiran baik gak tentang emas.....cuma aku tak sedar emas ini banyak untungnya kalo aku membeli dan menyimpan...kalo aku susah aku gadai...pernah aku tak de kerja hampir 1/2 tahun..nak makan pun aku tak de duit....jalan aku mudah...aku gadai rantai emas aku ..seingat aku emas yang paling mahal dalam pasaran masa kini..ko orng pasti tau..EMAS 999.9... aku gadai aku dapat rm2800...tapi aku tak mampu bayar lepas itu...lesap le....bila aku ingat balik waktu nie,,itulah keje aku paling bodoh.....semua ini berlaku waktu aku bujang lagi..heheh...nak mencengkik dgn aper...keje tak ada....guna barang kemas le..nasib baik barang aku sendiri..kalo barang emas aku..dah tentu aku kena maki amun..hahahah....tapi semuanya adalah aku beli dari hasil titikpeluh aku sendiri...dah aku sendiri gak yg melenyapkan...nak nyesal dah de guna.....!!!

No comments: