Hatiku Dan Hatimu Menjadi Satu Rasa...PannnnassssThank You Visit Me...Plz..come again..
Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Sunday, June 10, 2012

Emas Fizikal Ikut Hukum Islam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...Uh....peningnya aku memikirkan apa yang patut dibuat. Time aku syok abis aku terbaca satu aktikel berkenaan dgn hukum membuat pelaburan emas dengan buku di bank samada Maybank/Cimb/Public....sebab pada mulanya aku memang berminat utk melabur dgn buku memandangkan jumlah modal yg ciput  yg aku agak bersesuaian le dgn duit yg aku ade..hehehe...aku bukannya ada duit nak labur banyak-banyak..nak beli emas fizikal..hehehhe..mana duit nak cekaw...!!!!
Aku mula search KFH dan Al-Rajhi...uhhhhh!!!...10gm emas perlu aku beli dan ini memang disahkan pelaburan halal mengikut hukum islam.Banyak juga aku teliti dan kaji apakah keistimewaan kedua-dua bank islam ini. Kalo Al-Rajhi bank emasnya 999.9 manakala KFH emasnya hanya 995.0 je.Spread harga jual dan beli emas agak tinggi Al-Rajhi banding denga KFH...tapi aku pun tak pasti sebenarnya..maklum le aku nie baru nak berjinak-jinak menerjah cara-cara membuat pelaburan emas yang betul. Aku rasa banyak gak le website pasal emas aku baca...pelbagai perkara juga aku dapat utk dijadikan panduan..kalo dulu aku tak tau tapi kini adalah sikit-sikit yang aku tau...biasa le aku nie kan perempuan..beli emas tuk perhiasan je...tak pernah fikir emas itu boleh dibeli utk mendapatkan KEUNTUNGAN...!!!


JUTAWANEMAS..inilah website milik en syukor hashim....hampir tiap masa aku terjah aktikel menarik dalam website beliau, bukannya apa...aku rasa info yang beliau beri cukup lengkap..cuma aku tak bape setuju le kalo nak keluar duit tuk beli buku-buku berkenaan dgn pelaburan emas nie....aku tak de duit tuk buat tu semua...yg aku tau aku nekad tuk melabur emas shj. Bukan aku tak mau memperluaskan ilmu berkenaan emas...tapi aku masih memerlukan duit utk melabur dulu..mungkin masa akan datang baru le aku berminat tuk melabur duit aku membeli buku tentang pelaburan emas...heheeehehhehe...BANYAK ILMU PASTI MAJU...itulah target perjual buku....tu kan kebiasaan...tapi aku akui memang perlu ilmu tuk semua hal pun...so aku ucapkan terima kasih atas semua peringatan yang amat penting nie....semuga aku sukses seperti mereka yang berilmu juga.


Entah macam mana aku terbaca satu website yang menyatakan RAMAI PELABUR RISAU KRISIS HARGA EMAS JATUH....nak beli atau nak jual....ini semua melibatkan untung tau ruginya seorg pelabur emas tersebut.Tapi aku simpan juga tip-tip yang aku dapat secara mengejut nie. aku harap aku boleh belajar dengan apa yg aku baca...


Hobi aku sekrg adalah membuat kajiselidik HARGA EMAS DIPASARAN MALAYSIA...pantang aku on je internet...pertama kali aku pasti search harga emas semasa dari semua bank-bank yang terlibat dgn pelaburan emas. Memang harga masih ditahap sederhana..memang sesuai utk membeli atau melabur emas pada bulan jun nie...aku agaklah kemungkinan harga emas akan mendadak naik sepanjang ogos...musim perayaan dan musim orang kita buat kenduri kawin..


Walau apa pun...aku belum melabur lagi...hehehhehe...

No comments: